featured-img-jpg

Cu ce: Microbuz + Avion.
Cât:
• Cluj-Napoca – Budapesta (microbuz) – 150 RON dus-întors
• Budapesta – Milano (avion) – 360 RON dus-întors (cu bagaj de cală)

Scurtă introducere:
După primul meu contact cu BEST, acum un an, în Finlanda , am decis să aplic și la alte cursuri de sezon pentru că sunt experiențe unice și o modalitate foarte facilă de a călători în Europa, de a vizita locuri noi și de a cunoaște o gramadă de oameni faini.

Văzând lista cursurilor de primăvară, după o analiză aprofundată am decis să aplic doar la un singur curs. Știind că am doar o singură șansă sa fiu acceptat la un curs (în mod normal poți aplica la trei cursuri), m-am străduit să scriu o scrisoare de motivare foarte bună și până la urmă am fost acceptat.

Primele zile:

1-jpg

Într-o dimineață răcoroasă, puțin cam obosit din cauza drumului și buimac din cauza somnului, am ajuns în faimoasa capitală a modei, așa cum mai este numit orașul italian Milano. În scurt timp m-am întâlnit cu unul dintre organizatori care m-a introdus repede în peisajul milanez cu un mic dejun tipic italian: un croissant delicios și un espresso (foarte scurt, dar care și-a făcut repede efectul). Tot în aceeași zi, puțin mai târziu urma să am primul meu contact și cu faimoasele paste italienești, făcute în casă, într-o ambianță de invidiat , iar după ce seara s-a lăsat peste oraș am mers să “vizităm“ și câteva din pub-urile locale.

2-jpg

Următoarele zile au fost pline de plimbări cu metroul, get-to-know games, party-uri și scurte vizite ale orașului.

3-jpg

4-jpg

5-jpg

6-jpg

Începe cursul:
După ce au ajuns toți participanții și după ce organizatorii au considerat că ne-am integrat în peisaj, de luni am început cursurile la Politecnico di Milano.

7-jpg

8-jpg

Ca o mică paranteză, politehnica lor avea o “curte” foarte frumoasă și încăpătoare, cu multă verdeață, unde ne recreeam în pauzele dintre cursuri.

9-jpg

Cursul a fost în domeniul management-ului, specializat pe Start-Up-uri.

Pe lângă cursurile din cadrul facultății la care am fost prezenți, am mai fost în vizită la o companie de IT cu sediul central în Milano și birouri în SUA, unde unul dintre fondatori ne-a povestit care au fost începuturile firmei, cum au reușit să crească atât de repede și atât de puternic și care este viitorul companiei.

10-jpg

În altă zi am fost în vizită la un incubator unde am avut ocazia să întâlnim oameni care au lansat (cu succes) câteva start-up-uri precum: Ginkgo umbrella, EZDriver sau Ploonge.
Tot acolo a trebuit să ținem fiecare dintre noi câte un pitch despre un start-up pe care am dori să îl implementăm. După ce ne-am prezentat fiecare dintre noi ideile, am votat cele mai bune 5 dintre ele și ne-am împărțit în echipe (în care am lucrat pentru restul cursului) pentru proiectul și prezentarea finală.

11-jpg

12-jpg

Ultimul weekend în Italia:
Am evitat să spun “Ultimul weekend în Milano” pentru că vineri, după ce fiecare grup a susținut prezentarea finală am plecat cu toții cu trenul spre zona lacului Como.

13-jpg

A urmat un weekend plin de party-uri, voie bună și câteva plimbări prin orășelele de pe lângă cabana în care am fost cazați.

14-jpg

15-jpg

16-jpg

17-jpg

18-jpg

27 mai 2013:
Luni dimineață – mă aflu în aeroportul Milano Malpensa cu un espresso în față pe care îl savurez cu o plăcere nespusă și în același timp cu părere de rău (pentru că știam ca va fi ultimul espresso italian 100%).

19-jpg

Mă îndrept încet, sub razele timide ale soarelui care de abia răsărise, spre porțile de îmbarcare cu gândul la ultimele 10 zile petrecute în Italia, la cei peste 50 de oameni pe care am avut ocazia să îi cunosc și nu în ultimul rând cu gândul la următorul eveniment la care voi aplica.