Unde:  Valladolid, Castilla y Leon, Spania;

Când: 11 – 21 Septembrie 2013

Cu ce:

dus:   mașină personală Zalău-Budapesta; avion Budapesta-Madrid;  autocar Madrid-Valladolid;

intors:  autocar Valladolid-Madrid; avion Madrid-Cluj Napoca;
Cât: avion Budapesta – Madrid: 70 €; autocar ALSA Madrid-Valladolid, Valladolid-Madrid: total 30 €; avion Madrid – Cluj Napoca: 60 €;

Nu e greu să-mi reamintesc cât de frumos a fost acest curs, prima mea experiență cu BEST-ul. Am mers acolo nefiind membră BEST, neștiind obiceiurile BEST-ane și m-am întors cu dorința de a deveni  membră, aaand, I did it. Odată cu participarea la acest curs, am învățat să călătoresc singură, să socializez cu străini, să mă distrez și altfel, să îmi gestionez banii, să risc etc.

Cursul în sine a fost nebunesc de fain, am avut un program foarte încărcat, dar în sensul bun, căci mereu eram împreună cu ceilalți participanți, socializam și ne distram. Ziua vizitam companii, aveam team-building-uri, iar seara,  erau petreceri tematice. Dacă în prima zi, eram toți foarte timizi, după câteva zile am ajuns să ne povestim unul altuia diverse experiențe din viața personală și am ajuns ca în ultima zi, a 10-a doar, să plângem la întoarcerea spre casă. Organizatorii au făcut un curs foarte tare, reușind să aducă în față noastră, a participanților, companii marii (gen Cidaut, Renault, Telefonica i+d, Queseria Entreprinares si vizita la cel mai modern spital din Spania, Rio Hortega). În Weekend Trip ne-au dus într-un oraș situat la aprox. 100 km de Valladolid, adică în Salamanca, un oraș în care, ziua mișună pe străzi doar bătrânii, iar noaptea e ca la noi la zilele orașului, plin de tineri, cluburi la fiecare colț de stradă, tinerețe fără bătrânețe. Petrecerile din fiecare seară au avut teme de socializare intensă dar și party hard, unde am descoperit Mongolians-urile și tot felul de provocări pe care doar mergând la evenimente BEST le poți descoperi. La deschiderea oficială s-au prezentat oficialități din partea Guvernului Spaniei și a Primăriei orașului, televiziuni și alte entități mass-media, ceea ce înseamnă că pentru ei nu a fost doar un curs obișnuit, ci unul în care implicarea a venit și din partea comunității spaniole.

Pe durata cursului banii nu au fost o problemă, organizatorii ocupându-se de aproape tot. Am avut mâncare bună, și am avut o gramada de ciocolată și energizante. Condițiile de cazare au fost super-bune, organizatorii au inchiriat o pensiune cu piscină și curte imensă doar pentru noi. Drumurile pe care le făceam zilnic au fost asigurate de un autocar închiriat pentru noi. Fun fact: pe unul dintre coordonatorii evenimentului îl chema Ortega, la fel ca spitalul pe care l-am vizitat, la fel ca autocarul pe care l-am avut. Un lucru care m-a impresionat a fost vizita la spitalul universitar Rio Hortega, unde au fost implementați roboți care transportă mâncarea de la bucătării la saloanele pacienților.

Tema cursului a fost “Smart cities” , prin urmare am avut parte de multe city rally-uri în Valladolid. Am aflat că Valladolid este cele mai modern oraș din Spania cu clădiri și monumente iluminate natural, printre care și globul pământesc din centrul orașului (The Ball of the World), primăria și altele. Pe sub oraș trece un râu, iar cladirile care trec peste acesta sunt iluminate cu lumini de culoare albastră pentru a accentua ideea de apă. Foarte multe parcări sunt dotate cu prize pentru încărcarea mașinilor electrice, al căror număr, după spusele celor din primăria orașului Valladolid, crește exponențial. Unul dintre proiectele de viitor ale orașului și totodată de mare succes, este eliminarea poluării produse de autovehicule, prin înlocuirea acestora cu mașina electrică, pe care am și avut ocazia să o conduc la fabrica Renault de la periferia orașului.

După ce s-a terminat cursul am mers 3 zile în Madrid, singură, unde am vizitat muzeul de ceară, palatul regal, parcul Del Retiro, Plaza del Sol, stadionul Santiago Bernabeu și multe altele . Am rămas plăcut surprinsă de ce am văzut în această țară, și m-am întors acasă cu o poftă nebună de a călători și cu un gând bizar, că mi-ar plăcea să studiez în Spania.

Spaniolii sunt oameni frumoși, foarte sociabili, glumeți, foarte stylish și cu un spirit foarte tineresc. Un minus ar fi că foarte puțini cunosc limba engleză. La curs nu am avut probleme de așa natură, fiindcă organizatorii, studenți fiind, știau limba engleză. Desigur, nu am scăpat de glumele cu țiganii români din Spania, aflând că bătrânii spanioli sunt cei care nu-i suportă, nu tinerii care sunt foarte indiferenți. Am primit și cuvinte de laudă la adresa româncelor și la faptul că, noi românii, suntem vorbitori de engleză foarte pricepuți.

Spania este cu siguranță o țară care merită să fie vizitată și cursurile organizate de cei din Valladolid, în sine, merită să fie experimentat de cât mai mulți studenți.