fullMoonInThailanda_01_cover

Unde: Bangkok, Koh Samui & Ko Pha Ngan (Thailanda)

Când: 28 decembrie 2015 – 9 ianuarie 2016

Cu ce: avioane, autocare, şalupe, vapoare.

Cât:

Avion:

Wizzair: Timisoara (TSR) – Milano Bergamo (BGY): 154 lei/dus

AirChina: Milano Malpensa (MXP) – Beijing (PEK) – Bangkok (BKK): 1 160 lei/dus

Autocar de noapte, vapor, minibus:

Bangkok – Koh Samui: 85 lei/dus

Şalupă:

Koh Samui – Ko Pha Ngan: 60 lei/dus

Experienţa:

Din dorinţa de a petrece anul nou într-un loc exotic, ne-am organizat un grup, iar destinaţia finală a fost decisă în iulie, evident şi pe baza ofertelor pe care le-am găsit. Andrei mai fusese cu un an înainte în Thailanda, iar Deea în Indonezia; pentru mine era prima dată când cunoşteam Asia.

Era ora 00:30 şi fiecare aveam vizele luate, iar afară ne aştepta un şir lung de taxiuri (cel puțin 60 de numere am reuşit să citesc deasupra parcărilor); aici a şi fost prima dată când am luat un număr de ordine pentru a urca într-un taxi. Prima noapte şi zi le-am petrecut în Bangkok. Încă nu-mi venea să cred că mor de cald în decembrie, dar şi că în ciuda năduşelii, auzeam colinde englezeşti, iar totul era îmbodobit: de la palmieri, la brazi de plastic, la tunele de luminiţe; tot ce lipsea era frigul şi zăpada, dar nu le duceam dorul.

După ce ne-am luat biletele către Koh Samui (o insulă din golful Thailandei), am mers într-unul din bazare (cu o construcţie ca a unui mall în toată firea, numit MBK). Ne mai trebuiau: o pereche de pantaloni scurţi, sandale şi am găsit şi ceva tricouri; toate negociate. S-ar putea ca şi după negociere să fi dat prea mult pe ele.

După-masa ne-am întors la agenţia de unde luasem biletele spre Koh Samui, pentru a ne îmbarca în autocar. După 10 ore de mers cu autocarul, am fost daţi jos (la Surat Thani) şi după 2 ore am fost urcaţi în altul pentru a ajunge la port, de unde să luăm vaporul până pe insulă. Iar din portul Koh Samui am fost luaţi de un minibus care ne-a lăsat la hotelul de pe plaja Chaweng. Un hotel modest, foarte curat şi cu gazde primitoare (45 lei/noapte/persoană).

Toţi deabia aşteptam să facem baie în golf, iar după asta, am cumpărat biletele spre Ko Pha Ngan, unde va avea loc în noapte de revelion a anului 2559 la ei, la noi doar 2016, una dintre cele mai nebune petreceri de pe plajă: Full Moon Party. Până să ajungem acolo, deşi ne-am rezervat plecarea la ora 21:30, şi ar fi trebuit să ajungem la 22:30, când am ajuns la îmbarcarea în şalupă, erau o mulţime de oameni adunaţi care nu prea ştiau ce se întâmplă sau de ce aşteaptă. Între timp, golful a început să se agite, iar organizatorii au început să dea vina pe valuri. Deea s-a ocupat de discuţiile aprinse cu organizatorii, iar intr-un final ne-am urcat în şalupă după ce am fost duşi în altă parte unde valurile erau inexistente. Era 23:30. Ne-am seama că nu prea avem cum să prindem noaptea dintre ani decât în barcă cu alţi 25 de străini. Mai mult decât atât, în larg, apele erau destul de agitate, iar şalupa sărea cel puţin 2 metri în înălţime la spargerea valurilor. A fost o trecere dintre ani spectaculoasă cu artificii văzute din larg spre ambele insule. A fost o experienţă pe care cu siguranţă nici măcar eu nu cred că o voi mai trăi prea curând, dar pe care v-o doresc.

Ajunşi pe Ko Pha Ngan, am fost primiţi cu găletuşe de nisip având sticluţe de alcool, suc şi energizant; de o plajă ticsită de tineri care doreau să se distreze, iar toţi mi-au părut că se cunoşteau de-o viaţă, dar şi de o uimitoarea varietate de tatuaje făcute cu vopsele fosforescente. Până la final am avut fiecare câte o găletuşă, un tatuaj mai mic sau mai mare, şi de oameni pe care deja parcă-i mai întâlnisem. Am ajuns şi înapoi pe Koh Samui.

Ziua de întâi a fost dedicată relaxării, iar spre finalul ei ne-am luat scutere să ne plimbăm pe insulă. A doua zi din an, am petrecut-o vizitând plaja Lamai şi continuând cu Hin Ta & Hin Yai, deşi doar Hin Ta era la vedere. Am ajuns şi la panorama deasupra plajei Lamai, şi la o cascadă foarte înaltă, care nu era prea observabilă. Lamai este o plajă mult mai liniştită şi cu mai puţină gălăgie decât cea din Chaweng unde ne-am dorit să stăm.

A 3-a zi, am fost să vedem: Wat Plai Laem, Wat Laem Suwannaram şi Big Buddha. Ziua s-a încheiat cu un desert delicios numit Sticky Rice & Mango (orez gătit cu lapte de cocos şi mango). Cea de-a patra zi eu am încercat să găsesc un curs de gătit, dar fără succes, iar Andrei cu Deea s-au bucurat de o zi în Parcul Naţional Maritim Angthon. Seara s-a încheiat cu un masaj thailandez.

În 5 ianuarie, ne-am pregătit să plecăm înapoi spre Bangkok, unde am ajuns la ora 4 dimineaţa, în loc de 6 cum era prevăzut. După ce am găsit hotelul colegei noastre Claudia, unde am stat ultima noapte, am preferat să mergem prima dată la MBK să cumpărăm suveniruri, iar mai apoi am ajuns la templul Wat Pho, în care una din clădiri adăpostea o statuie a lui Buddha întins pe toată lungimea lăcaşului.

Am uitat să vă spun de mâncarea care este plină de gusturi proaspete şi arome, de fructele proaspete ca: ananasul, mango, papaya sau cocosul.

Ruta de întoarcere a fost un pic mai anevoioasă: datorită nopţilor petrecute in aeroporturile PEK (unde am cam ingheţat) şi MXP. Totodată, cu siguranţă mă voi mai întoarce pe aceste locuri cu ape de safir, având stânci abrupte care răsar deodată din ele. Poate mă voi întoarce să fac meditaţie într-unul din templele budiste (aşa cum plănuia o tânără din autocarul care ne ducea spre Surat Thani), fie să vizitez nordul ţării (Chiang Mai şi împrejurimile) sau poate chiar insulele de pe coasta de vest (Phi Phi, Pukhet), sau…